1. Prowadzenie ewidencji ludności w systemie informatycznym. 2. Przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących wymeldowania i odmowy zameldowania. 3. Prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich bieżąca aktualizacja. 4. Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy. 5. Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych cudzoziemców. 6. Wydawanie poświadczeń zamieszkania na żądanie strony. 7. Sporządzanie wykazów dla potrzeb szkolnictwa i służby zdrowia oraz ich aktualizacja. 8. Przesyłanie do Wojskowej Komendy Uzupełnień zawiadomień o osobach podlegających powszechnemu obowiązkowi wojskowemu. 9. Sporządzanie rejestrów poborowych i przedpoborowych. 10. Prowadzenie archiwum zgłoszeń meldunkowych. 11. Prowadzenie stałego rejestru wyborców. 12. Sporządzanie spisów wyborców. 13. udzielanie informacji adresowo-osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie. 14. Przekazywanie dokumentóq do Stacji Łączności Komputerowej w Siedlcach oraz występowanie o nadanie numeru PESEL lub jego zmianę. 15. Sporządzanie wykazów zgonów dla Urzędów Skarbowych. 16. Wydawanie zaświadczeń dp spraw emerytalno-rentowych. 17. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego. 18. Sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów oraz przygotowywanie decyzji w sprawach stanu cywilnego. 19. Wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego. 20. Dokonywanie przypisków i wzmianek marginesowych. 21. Prowadzenie skorowidzów aktów stanu cywilnego. 22. Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem małżeństw obywateli polskich z cudzoziemcami w kraju, wydawanie obywatelom polskim zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz przyjmowanie orzeczeń sądów zagranicznych. 23. Występowanie z wnioskami o nadanie "Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie"
|