1. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych: 1)Prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych mieszkańców, 2)Prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców, 3)Prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności, 4)Wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań, 5)Wydawanie poświadczeń zameldowania na pobyt stały i czasowy, 6)Współdziałanie z "PESEL", TBD, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności i w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej oraz w związku z wystawianiem dokumentów tożsamości, 7)Wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość, 8)Sporządzanie wymaganych ustawowo wykazów, 9)Prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej, 10)Prowadzenie podstawowych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, 11)Prowadzenie spraw z zakresu spisu ludności i mieszkań, 12)Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów: Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, Wójta, do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Wojewódzkiego, do Parlamentu Europejskiego, sołtysów i Rad Sołeckich oraz referendów a w szczególności: a) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców Gminy, b) sporządzanie, aktualizacja i weryfikacja spisu wyborców, c) składanie meldunków do Krajowego Biura Wyborczego, d) przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców, e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania
2. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii: 1)Opracowywanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, 2)Opracowywanie i realizacja gminnego programu przeciwdziałania narkomanii, 3)Współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 4)Nadzór pracy świetlicy socjoterapeutycznej, 5)Działanie na rzecz tworzenia lokalnej koali1. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych: 1)Prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych mieszkańców, 2)Prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców, 3)Prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności, 4)Wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań, 5)Wydawanie poświadczeń zameldowania na pobyt stały i czasowy, 6)Współdziałanie z "PESEL", TBD, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności i w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej oraz w związku z wystawianiem dokumentów tożsamości, 7)Wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość, 8)Sporządzanie wymaganych ustawowo wykazów, 9)Prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej, 10)Prowadzenie podstawowych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, 11)Prowadzenie spraw z zakresu spisu ludności i mieszkań, 12)Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów: Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, Wójta, do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Wojewódzkiego, do Parlamentu Europejskiego, sołtysów i Rad Sołeckich oraz referendów a w szczególności: a) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców Gminy, b) sporządzanie, aktualizacja i weryfikacja spisu wyborców, c) składanie meldunków do Krajowego Biura Wyborczego, d) przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców, e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania
2. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii: 1)Opracowywanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, 2)Opracowywanie i realizacja gminnego programu przeciwdziałania narkomanii, 3)Współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 4)Nadzór pracy świetlicy socjoterapeutycznej, 5)Działanie na rzecz tworzenia lokalnej koali1. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych: 1)Prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych mieszkańców, 2)Prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców, 3)Prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności, 4)Wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań, 5)Wydawanie poświadczeń zameldowania na pobyt stały i czasowy, 6)Współdziałanie z "PESEL", TBD, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności i w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej oraz w związku z wystawianiem dokumentów tożsamości, 7)Wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość, 8)Sporządzanie wymaganych ustawowo wykazów, 9)Prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej, 10)Prowadzenie podstawowych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, 11)Prowadzenie spraw z zakresu spisu ludności i mieszkań, 12)Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów: Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, Wójta, do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Wojewódzkiego, do Parlamentu Europejskiego, sołtysów i Rad Sołeckich oraz referendów a w szczególności: a) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców Gminy, b) sporządzanie, aktualizacja i weryfikacja spisu wyborców, c) składanie meldunków do Krajowego Biura Wyborczego, d) przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców, e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania
2. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii: 1)Opracowywanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, 2)Opracowywanie i realizacja gminnego programu przeciwdziałania narkomanii, 3)Współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 4)Nadzór pracy świetlicy socjoterapeutycznej, 5)Działanie na rzecz tworzenia lokalnej koali |