Strona Podmiotowa: Gmina Sterdyń

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Finansowy
Nazwa skrócona: Fn
Symbol: Fn
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy
T. Kościuszki 6
Sterdyń 08-320
Komórka nadrzędna merytorycznie: Wójt Gminy Sterdyń
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Wójt Gminy Sterdyń
Dni i godziny pracy: poniedziałek - piątek
8:00-16:00
Dni i godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

 Przedmiot działania i kompetencje:

Do zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,
3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
5)kontrasygnata zawieranych umów,
6)rozliczanie otrzymanych dotacji,
7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
10)prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego,
12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych,
13)rozliczanie inwentaryzacji,
14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
15)obsługa finansowo-księgowa,
16)obsługa kasowa Urzędu Gminy,
17)rozliczenia podatku VAT,
18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych,
19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków,
20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków,
22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu,
23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,
24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznycDo zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,
3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
5)kontrasygnata zawieranych umów,
6)rozliczanie otrzymanych dotacji,
7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
10)prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego,
12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych,
13)rozliczanie inwentaryzacji,
14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
15)obsługa finansowo-księgowa,
16)obsługa kasowa Urzędu Gminy,
17)rozliczenia podatku VAT,
18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych,
19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków,
20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków,
22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu,
23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,
24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznycDo zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,
3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
5)kontrasygnata zawieranych umów,
6)rozliczanie otrzymanych dotacji,
7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy,
9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
10)prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego,
12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych,
13)rozliczanie inwentaryzacji,
14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
15)obsługa finansowo-księgowa,
16)obsługa kasowa Urzędu Gminy,
17)rozliczenia podatku VAT,
18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych,
19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków,
20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek,
21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków,
22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu,
23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń,
24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznyc

 Kadra kierownicza:

Zastępca Skarbnika

  Prowadzone tablice informacyjne:

  • Otwarty konkurs ofert
  • Deklaracja na podatek od nieruchomości
  • Deklaracja na podatek rolny
  • Deklaracja na podatek leśny
  • Informacja o lasach
  • Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
  • Informacja o gruntach

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Stanisława Maciak
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Stanisława Maciak
Data wytworzenia informacji 2004-06-25
Data udostępnienia informacji 2004-06-25