1) Dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych (gromadzenie, przechowywanie i badanie zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym składanych deklaracji podatkowych, 2) Prowadzenie postępowania administracyjnego i podatkowego oraz wydawanie decyzji w zakresie ustalania podatków i opodatkowania 3) Prowadzenie rejestru spraw w zakresie ulg, umorzeń, odroczeń oraz rozłożenia na raty należności podatkowych i opłat oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych w tym zakresie, 4) Opracowywanie propozycji polityki podatkowej Gminy oraz projektów uchwał Rady Gminy w zakresie podatków i opłat lokalnych, 5) Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu zobowiązań podatkowych, 6) Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaleganiu w podatkach oraz w zakresie dochodowości gospodarstwa rolnego, 7) Prowadzenie rejestrów wydawanych zaświadczeń, 8) Sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego i innych jednostek, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, 9) Koordynowanie spraw z zakresu pomocy publicznej przedsiębiorcom i sporządzanie sprawozdań z tego zakresu, 10)Prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych |