Do zakresu działania Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności: 1)sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym, 2)publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia, 3)ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formacie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji, 4)prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 5)sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku, 6)wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, 7)prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, 8)współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 9)zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych, 10)negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości, 11)nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa, 12)aktualizacja cen gruntu, 13)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości, 14)nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy, 15)regulacja stanu prawnego nieruchomości, 16)komunalizacja mienia, 17)ewidencjonowanie mienia gminy, 18)zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy, 19)opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzącyDo zakresu działania Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności: 1)sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym, 2)publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia, 3)ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formacie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji, 4)prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 5)sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku, 6)wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, 7)prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, 8)współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 9)zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych, 10)negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości, 11)nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa, 12)aktualizacja cen gruntu, 13)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości, 14)nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy, 15)regulacja stanu prawnego nieruchomości, 16)komunalizacja mienia, 17)ewidencjonowanie mienia gminy, 18)zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy, 19)opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzącyDo zakresu działania Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności: 1)sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym, 2)publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia, 3)ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formacie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji, 4)prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 5)sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku, 6)wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, 7)prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, 8)współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 9)zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych, 10)negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości, 11)nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa, 12)aktualizacja cen gruntu, 13)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości, 14)nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy, 15)regulacja stanu prawnego nieruchomości, 16)komunalizacja mienia, 17)ewidencjonowanie mienia gminy, 18)zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy, 19)opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzącyDo zakresu działania Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności: 1)sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym, 2)publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia, 3)ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formacie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji, 4)prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 5)sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku, 6)wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, 7)prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, 8)współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 9)zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych, 10)negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości, 11)nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa, 12)aktualizacja cen gruntu, 13)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości, 14)nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy, 15)regulacja stanu prawnego nieruchomości, 16)komunalizacja mienia, 17)ewidencjonowanie mienia gminy, 18)zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy, 19)opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzącyDo zakresu działania Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy w szczególności: 1)sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia nieruchomości stanowiących własność gminy osobom fizycznym i prawnym, 2)publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawcę, najem i użyczenia, 3)ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formacie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji, 4)prowadzenie czynności związanych z zawieraniem umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 5)sprzedaż mieszkań komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędną do racjonalnego korzystania z budynku, 6)wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, 7)prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, 8)współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, 9)zamiana gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych, 10)negocjowanie wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi oraz warunków nabycia nieruchomości, 11)nieodpłatne przyjmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa, 12)aktualizacja cen gruntu, 13)prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości, 14)nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy, 15)regulacja stanu prawnego nieruchomości, 16)komunalizacja mienia, 17)ewidencjonowanie mienia gminy, 18)zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy oraz tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy, 19)opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzący
|