Do zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności: 1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia, 2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy, 3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz, 4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych, 5)kontrasygnata zawieranych umów, 6)rozliczanie otrzymanych dotacji, 7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych, 8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy, 9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 10)prowadzenie ksiąg rachunkowych, 11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego, 12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, 13)rozliczanie inwentaryzacji, 14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, 15)obsługa finansowo-księgowa, 16)obsługa kasowa Urzędu Gminy, 17)rozliczenia podatku VAT, 18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych, 19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków, 20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek, 21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków, 22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu, 23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń, 24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznycDo zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności: 1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia, 2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy, 3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz, 4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych, 5)kontrasygnata zawieranych umów, 6)rozliczanie otrzymanych dotacji, 7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych, 8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy, 9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 10)prowadzenie ksiąg rachunkowych, 11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego, 12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, 13)rozliczanie inwentaryzacji, 14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, 15)obsługa finansowo-księgowa, 16)obsługa kasowa Urzędu Gminy, 17)rozliczenia podatku VAT, 18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych, 19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków, 20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek, 21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków, 22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu, 23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń, 24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznycDo zakresu działań Referatu Finansowego należy w szczególności: 1)przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, sporządzania projektu budżetu gminy oraz przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia, 2)przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy, 3)opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz, 4)prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych, 5)kontrasygnata zawieranych umów, 6)rozliczanie otrzymanych dotacji, 7)analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych, 8)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy, 9)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 10)prowadzenie ksiąg rachunkowych, 11)prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego, 12)prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, 13)rozliczanie inwentaryzacji, 14)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, 15)obsługa finansowo-księgowa, 16)obsługa kasowa Urzędu Gminy, 17)rozliczenia podatku VAT, 18)ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz innych opłat wynikających z przepisów szczególnych, 19)prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków, 20)realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek, 21)przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków, 22)prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu, 23)prowadzenie centralnego rejestru umów i zleceń, 24)przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 25)opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 26)wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznyc
|