Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Rady, Komisji, Wójta oraz Urzędu na zasadach określonych w ustawie o radcach prawnych, a w szczególności: 1)udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, 2)udzielania informacji o zmianach w stanie prawnym, 3)nadzór prawny nad egzekucją należności, 4)występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym i administracyjnym, 5)uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwijanie stosunku prawnego, 6)wydawanie opinii pisemnych w sprawach: a)projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta, b)decyzji z zakresu administracji publicznej wydawanych przez Wójta w indywidualnych sprawach, c)skomplikowanych, d)zawarcia umowy długoterminowej, nietypowej oraz dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości, e)rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia, f)odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, g)spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, h)zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym, i)zawarcia ugody w sprawach majątkowych, j)umorzenia wierzytelności, 7)parafowania projektów uchwał Rady, zarządzeń Wójta oraz umów, 8)uczestnictwo w sesjach Rady, a w razie potrzeby w posiedzeniach Komisji Rady.
|