Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności: 1)rejestracja urodzin, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2)sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i aktualizacja ksiąg stanu cywilnego, 3)prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego, 4)sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 5)wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, 6)przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 7)przyjmowanie oświadczeń w wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 8)stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do Sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 9)wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego, 10)sporządzanie sprawozdań statystycznych. Ponadto Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy związane z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów stwierdzających tożsamość, a w szczególności: 1)prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, 2)prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, 3)sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru do służby wojskowej, 4)sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty, 5)prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru, 6)prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych oraz referendów, 7)współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień, 8)współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami, 9)udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 10)wydawanie poświadczeń dotyczących miejsca zamieszkania, 11)wydawanie dokumentów stwierdzających toDo zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności: 1)rejestracja urodzin, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2)sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i aktualizacja ksiąg stanu cywilnego, 3)prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego, 4)sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 5)wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, 6)przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 7)przyjmowanie oświadczeń w wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 8)stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do Sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 9)wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego, 10)sporządzanie sprawozdań statystycznych. Ponadto Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy związane z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów stwierdzających tożsamość, a w szczególności: 1)prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, 2)prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, 3)sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru do służby wojskowej, 4)sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty, 5)prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru, 6)prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych oraz referendów, 7)współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień, 8)współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami, 9)udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 10)wydawanie poświadczeń dotyczących miejsca zamieszkania, 11)wydawanie dokumentów stwierdzających toDo zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności: 1)rejestracja urodzin, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2)sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i aktualizacja ksiąg stanu cywilnego, 3)prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego, 4)sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 5)wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, 6)przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 7)przyjmowanie oświadczeń w wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 8)stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do Sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 9)wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego, 10)sporządzanie sprawozdań statystycznych. Ponadto Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy związane z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów stwierdzających tożsamość, a w szczególności: 1)prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, 2)prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, 3)sporządzanie wydruków dla potrzeb poboru do służby wojskowej, 4)sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty, 5)prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru, 6)prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych oraz referendów, 7)współdziałanie z Rządowym Centrum Informatycznym, Centralnym Biurem Adresowym i Wojskowymi Komendami Uzupełnień, 8)współdziałanie w realizacji zadań związanych ze spisami, 9)udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 10)wydawanie poświadczeń dotyczących miejsca zamieszkania, 11)wydawanie dokumentów stwierdzających to
|